دلنوشته های مسعود مویدی

مقالات و نامه های سیاسی ،اجتماعی من در قالب دلنوشته

دلنوشته های مسعود مویدی

مقالات و نامه های سیاسی ،اجتماعی من در قالب دلنوشته

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ق.ظ

۰

***بیش از 10000 نفر نامه به ریاست محترم جمهوری را امضا کردند، با حمایت همگانی، شفافیت اقتصادی را نهادینه خواهیم کرد!

 *** به لینک ثبت امضا وارد شده و نام خود را در تاریخ جاودانه کنید:

 https://telegram.me/joinchat/BY-I9D9KfOgNoH5Xt4S40Q         

ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی؛

با سلام و اهدای تحیّت؛

عضو شورای شهر در پاسخ یک خبرنگاراز میزان دریافتی او از بیت المال می گوید: " من دریافتی ام را به پدرم هم نمی گویم!" 

نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید:   " از منتشر کنندگان فیش حقوقی پدرم شکایت خواهیم کرد!" 

 وزیر محترم می گوید:   " انتشار فیش های حقوقی خلاف بوده است!" 

این همه حکایت از یک نابسامانی فرهنگی و ضرورت اصلاحات فرهنگی در ساختار دولت و قوای سه گانه دارد، مدعی افق چشم انداز 20 ساله هستیم و در بدیهی ترین و اولین گام های توسعه درمانده ایم!

اولاً؛ عادت کرده ایم که ملت را به هیچ انگاریم، چون هنگام تایید صلاحیت ها،امدادهای غیبی، رقیب را قلع و قمع کرده و ما نگران از دست دادن رای واعتماد مردم نیستیم! بایدهوای حاکمیت را داشت و لاغیر!

ثانیاً؛ مسائل اقتصادی جامعه را محرمانه و غیر شفاف پنداشته ایم، در حالی که کشورهای پیشرفته و  توسعه یافته و حتی در حال توسعه، اقتصادی شفاف دارند و مردم از همه درآمدها وهزینه ها مطلع هستند و حقوق رییس جمهور، ملکه، وزرا، نمایندگان پارلمان و هزینه نهادهای حکومتی شفاف درمعرض دید همگان است.

 آقای رییس جمهور؛ نیازی نیست پدرفلان مسئول ازحقوقش مطلع باشد، اما کدام ارباب است که از حقوق نوکر بی خبر باشد؟  فراموش نکنیم که  کارگزاران نظام اعم ازلشگری و کشوری، نوکر و خدمتگزارمردمند،آری مردم ولی نعمت آنها هستند، آنها برسرسفره ملت نشسته وازخوان گسترده شان ارتزاق می فرمایند، حق مردم است که بدانند این نوکر چقدرجیره ومواجب می گیرد!

جناب رییس جمهور؛  مردم به شما رای دادند چون از فساد هشت ساله به ستوه آمده بودند، متاسفانه تا کنون از سوی دولت منتخب مردم اقدامی عملی انجام نشده است، دولت نه تنها بر دزدی های گذشته سرپوش نهاده، خود نیز در تاراج بیت المال توسط فیش های نجومی خطا کرده است! 

جناب آقای  روحانی؛  با یک نامه می خواهید مردم موضوع را به بوته فراموشی بسپارند؟! 

رییس جمهوربه عنوان ناظر اجرای قانون اساسی  و منتخب مستقیم مردم، اگر صداقت و شهامت داشته باشد، ظرف بیست و چهار ساعت حقوق و دستمزد مدیران دولتی را شفاف در معرض دید مردم قرار می دهد واز دو قوه دیگر هم می خواهد چنین کنند و این گامی است بزرگ برای نیل به پیروزی و فرصتی طلایی  در برابر تهدید و توطئه رقیب! 

آقای رییس جمهور؛   فرصت را از دست ندهید، مردم نمی خواهند جهان سومی بمانند، در کشورهای توسعه یافته، یک قبض بنزین موجب استعفای وزیر آموزش و پرورش آلمان  و سه تلفن شخصی از اموال دولتی موجب استعفا و محاکمه وزیر بهداشت فنلاند و فرار از مالیات موجب زندانی شدن مدیر عامل محبوبترین باشگاه ورزشی آلمان می شود و هواداران او را تا زندان بدرقه می کنند و صدر اعظم او را می ستاید که داوطلبانه به خطای خویش اعتراف و تقاضای مجازات نموده است.

آقای روحانی؛ اگر می خواهید کشور به قله رفیع پیشرفت و توسعه برسد، خود داوطلب اجرای عدالت شوید و پرونده هشت سال دزدی و اختلاس را به محکمه بسپارید.

ما بر این باورم که احمدی نژاد و روحانی هر دو باید به واسطه امانتی که از ملت در دست داشتند پاسخگو باشند تا درسی برای آیندگان باشد و دیگر هیچ مسئولی به خود اجازه ندهد تا دست در بیت المال کند و یا بر دزدی ها سرپوش نهد.

آقای رییس جمهور؛   ما به شما رای ندادیم تا بر دزدی های کلان گذشته سرپوش نهید و این ویران الدوله به جای محاکمه به این سو و آن سو رود و به نمایش خیمه شب بازی بپردازد!  اگر امروز احمدی نژاد همه را به سخره گرفته، بخاطر تعلل و خطای شماست! امید که در این مدت کوتاه باقیمانده نامی نیک از خود در یادها برجای گذارید.

مطالبه مردم این است که گزارش مبسوطی از همه وزارتخانه ها ارائه نمایید و همه خطاها در همه دوره ها  را به محکمه  بسپارید و اگر محاکم تعلل کردند، گزارش روزانه سیر پیگیری اختلاس را به اطلاع مردم برسانید، در این صورت مردم حامی و رسانه شما خواهند بود، نگران صدا و سیما نباشید.

آقای رییس جمهور؛  اگر مسامحه و سستی تداوم یابد، ملت شما را نخواهد بخشید.

والسلام علیکم و رحمه الله   /  جمعی از فعالان سیاسی، مذهبی و ملی 

1-  جبهه آزادی

2-  حزب وحدت ملی

3-  ایثارگران اصلاح طلب 

4-  جانبازان اصلاح طلب

5-  حزب ایران سرفراز

6-   دکتر مهدی خزعلی(نویسنده، پزشک، دبیر کل جبهه آزادی و سرای قلم)

7-  دکتر قاسم شعله سعدی(نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی، حقوقدان)

8-  حجه الاسلام رحمت الله بیگدلی(عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی)

9-  دکتر مصطفی بادکوبه ای (شاعر، مدرس، نویسنده،مولانا پژوه)

....

.....

+10000-رضا صابر یزدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی